19 Aug Na svetu nas je več kot 15%
Na Društvu distrofikov Slovenije se pridružujemo kampaniji gibanja WeThe15, ki združuje 1,2 milijardi invalidnov. Pred največjim športnim dogodkom za parašportnike Paralimpijskimi igrami v Tokiu bo grad v slovenski prestolnici postal ena izmed več kot 115 znamenitostmi po vsem svetu, ki bodo zasijale v mednarodni barvi invalidov (vijolična).
Pri obeležitvi začetka kampanje bo sodelovalo več kot 30 držav. Med drugimi si bodo vijolično podobo nadeli Piccadily Circus in London Eye v britanski prestolnici, Mavrični most v Tokiu, moskovski stolp Ostankino, rimski Kolosej in Niagarski slapovi.
Cilj gibanja WeThe15 je opozarjati na diskriminacijo invalidnov, ki predstavljajo kar 15 odstotkov svetovnega prebivalstva, in se boriti za njihovo večjo vidnost in vključenost. Gibanje združuje raznolike organizacije iz sveta športa, človekovih pravic, politike, gospodarstva, umetnosti in zabavne industrije. Nastalo je na pobudo Mednarodnega paralimpijskega komiteja in zveze International Disability Alliance, med podporniki pa najdemo tudi Evropsko komisijo, Urad visokega komisarja ZN za človekove pravice, Svetovno zdravstveno organizacijo in UNESCO.
Invalidi so najbolj razširjena manjšina na svetu, ki je tudi v napredni, raznoliki in vključujoči družbi med najbolj zapostavljenimi tako na področju šolanja, zaposlovanja, mobilnosti, kulture in številnih drugih.
»Kampanja WeThe15 ozavešča ljudi, koliko je dejansko 15 odstotkov celotne populacije na svetu. Za primerjavo: če bi invalidi ustanovili svojo državo, bi bili po številu prebivalcev tretji po velikosti na svetu. Kampanja tudi osvešča mlade in jih vzpodbuja, da bodo enkrat športniki ali pa parašportniki. Dobro je, dokler se o tem govori,« je kampanji na pot dodala Nastija Fijolič, ambasadorka kampanje WeThe15 v Sloveniji o položaju invalidov pri nas.
»WeThe15 se mi zdi odlična kampanja za promocijo parašporta. Prav tako pa je tudi izvrstna priložnost za ozaveščanje javnosti o invalidih in izzivih, težavah, s katerimi se soočamo,« pa je dodal Tilen Ribnikar, tudi ambasador kampanje.